Saturday, October 22, 2011

Fever fever fever :(

Hi readers, kay bangun pagi semalam terasa kepala otak aku ni macam kena cucuk tau. Hm, badan panas punyalah tak larat nak bangun. But then rasa sejuk yang amat sampai berselibung dengan tiga lapis selimut. Perhhh, sejukk even though dah tutup air cond dengan kipas semua. haih dah tu bercampur pulak dengan batuk dengan selsema. Dahlahh, baju tak gosok lagi. Then, pukul 11.45 am dah mandi dah hape semua nak siapsiap pergi sekolah. Terasa kepala pening gila mcm kena gempa bumi lah nyah. Then call ibu tanak g sekolah sbb demam, then she gives me the green light utk tak ke sekolah. Selalunya tak bagi nyah kau. Hahahahaha xD then smbung tidurlah.

Then, pukul tah berapa kawan-kawan aku call house number aku guna public phone sekolah suruh datang sbb kalau tak nanti paper science aku dapat telur ayam. Then nadia tell 'syafiqah, baik kau datang nanti science kau dapat kosong kau tahu? lepas tu nisa pulak tell 'mummy baik kau datang. kau nak ke turun kelas ke tahun depan? ' lepas tu Annisa pulak tell ' ehhh, syafiqah datanglah, kau ni nak masuk kelas "C" ke tahun depan?. Macam-macamlah dorang bagi nasihat kat aku guna public phone sruh datang sekolah. Lepas tu, aku ckap bye' letak phone masuk bilik terus menangis doee. Dahlahh aku pening tahap gaban time tu. Lepas tu aku bagitahu ibu aku hantar g sekolah, basuh-basuh muka semua makan panadol.

Terus g sekolah, pukul 2.15 pm sampai je sekolah aku nampak nadia, darshini, adriana semua termasuk dgn junior dorang ade kat depan jaga pintu pagar. Aku masuk sekolah terus menangis lagi nyahh, Nadia kate' muka aku merahhh gilaa' while pujuk pujuk aku jgn nangis. Hm, dia bawak aku smpai masuk dewan. Perh time dkat dewan tu ramailah student ushar aku. Yelah sbbnye, aku tak pernah k datang lambat g sekolah tambah dgn muka aku yang merah menyala. Habis perhimpunan, before otw nak masuk kelas Annisa, Sabrina, Nisa, Liyana, Awa dtang kat aku. Aku menangis lagiiii.

Lepastu, mase otw nak masuk kelas adelahh kawan baik aku sorang ni prihatin sngt tolong bawakkan beg aku. Wahahaha, baik sungguh. Sampai je kelas, Peperiksaan dah nak start. Lepastu, Puan Ida dia tanya aku ' syafiqah, kamu demam eh?' aku just angguk-anggukan jelah kepala aku. Cikgu cakap lagi 'minum air suam banyak-banyak'. Huuhhh, paper 2 science nasib baik boleh jawab even answer aku merapu. lepas rehat paper 1 nasib senang, time nak jawab tu kepala aku berdenyut lagi. Hehhh, habis je jawab check answer aku terus tidur. Dahlah hujan petang tu, tambah lagi aku duduk bwah kipas. Sejuk woiii. Then ibu aku amik aku pukul 6.25pm. Balik awal sikit lewww, lepas tu puan paridah kate makan ubat yee. Then aku angguk jelahh. K habis.